Založ si blog

Keď prvýkrát zvoní

Je to zvláštny pocit, keď vaše dieťa ide prvý krát do školy. Znenazdajky sa k vám prikradne silná, úzkostná predstava, že o neho sčasti prichádzate. Pomyslíte si ako to rýchlo beží a že jedna etapa jeho života končí.

Už sa nebude len hrať, nebude mať bezstarostný život. Už moje dieťa pocíti, čo sú to problémy. I keď veľké len ako je ono samo. Ale predsa. Bude sa učiť, bude musieť robiť i veci, ktoré ho nebavia, pocíti aké to je začať používať slovíčko „musím“. Možno bude v učení dobré a možno nie.

Možno vyštuduje univerzitu a možno nie. Možno z neho bude raz úspešný a plnohodnotný človek, a možno nie. To všetko mi vírilo hlavou, keď som sa dívala za mojím synom ako mi máva, otáča sa a ide prvý krát do školy. Začalo zvoniť, videla som ako sa mierne preľakol no zároveň mal i taký šibalský pohľad v očiach. Ešte vlastne nevie čo ho čaká. Bude obľúbený v kolektíve? Budú ho mať radi učitelia? Bude ho baviť učiť sa? Koľko otázok…

Mimovoľne som si spomenula na svoj prvý deň v škole. I keď, povedzme si úprimne, celkom presne sa to nedá, ono to bolo už dosť dávno. Ale predsa, čosi si dodnes pamätám. Mala som na sebe obľúbený ružový sveter a na chrbte mi hompáľala moja nová školská taška, ktorú som si u mamky vymodlikala. Pamätám si to, pretože bola s podtlačou mojej obľúbenej postavičky. Nebola taká moderná ako sú dnešné aktovky, ale bola moja. Pamätám sa  ešte i na môj hrozný účes. Ten si zase vydobyla na mojej hlave mamina.

Nikto nie je dokonalý, ani mamy nie. A to je ďalšia vec, čo ma sužovala pri pohľade na môjho „špunta“ ako ide do školy. Zvládnem to ja? Budem dosť prísna? Alebo príliš prísna? Dokážem to! Uisťovala som samu seba. Budeme sa spolu učiť, budem mu každý deň baliť desiatu a denne mu pekne vyskladám tašku. Bude šikovný, veď je po mne.

A tak sa moja myšlienková smršť ako prihnala, tak i rozpŕchla. Pozrela som sa pevným pohľadom na môjho školáčika, ten poskočil, školská taška mu pohupla na pleciach a rozutekal sa do šatne. Áno, bude to dobré, len mu nesmiem zabudnúť očistiť ten jeho študentský batoh, keď príde domov. Všimla som si, že si ho zašpinil o zárubňu dverí…

 

Čo priniesol Ježiško, alebo maminka, prečo plačeš?

07.01.2013

Určite som to už spomínala. Mám naozaj úžasného syna. Aj keď mi dáva občas poriadne zabrať, je to poklad! Prekvapil ma totiž nielen pred sviatkami, ale i na Štedrý deň. Prípravy prebiehali klasicky. 23.12 spolu s Leušom sme pripravovali šalát, tento rok mi pomáhal druhýkrát. Manžel zatiaľ osádzal stromček do stojanu. Hrali nám koledy, všade to vonia čerstvým [...]

Nástrahy a prekvapenia online sveta, alebo ako babička spoznáva internet

18.12.2012

Keďže som sa rozhodla nakúpiť väčšinu darčekov online, musela som si na to vyhradiť jeden večer… no, zistila som, že jeden večer bude málo, takže som si na to vyhradila hneď večere tri. Z toho jeden z nich mi asistovala svokra, ktorá nás náhodou navštívila…. Našťastie mám so svokrou celkom dobrý vzťah. Rozumieme si, zasmejeme sa spolu, ale samozrejme, nič [...]

Zahajujem paniku!

13.12.2012

Mám napísaný zoznam. To je super, akurát neviem, kedy sa pustím do nakupovania! Takže je na čase zahájiť Vianočnú paniku. Všade okolo už hrajú koledy, bliká výzdoba a mám pocit, že môj muž sa už chystá vypíliť strom. To je všetko pekné, ale má to aj svoju druhú stránku. Zhon, príprava a dohadovanie rodinných návštev. Leuško je samozrejme, vo eufórii [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 206935x
Priemerná čítanosť článkov: 15918x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy